expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
as l0ng as i breath...may G0d bless us...

Tuesday 19 May 2015

Unexpected Engagement Day , Felda Chini 5 , 19 Feb 2015

assalamualaikum :)

heee. dah basi dah cerita, tapi kite nak tulis jugak. sebab kite ase nak throwback zaman manis tu. hahaa. manis ker?? cetttt

cerita nya macam ni ...

one fine day.. aku dpt mesej dari kakak usrah aku. ada calon katanya ! haa. masa ni aku dah taknak kenal sesapa dah ecely. tapi sebab nak jaga hati, aku try la tgok dulu org nya. Alhamdulillah. mcm ada hati sikit. wahahaha. poyo !

then, sampai satu hari tu bertemu lah kami di UPM terchentaa ini di kafe yg amat padat org nye sampai aku jumpa dgn dia pon kena berdiri. haih. x sweet langsung first sight kami ! . borak-borak dua tiga isu. kami blah. sebab tujuan jumpa pon just nak kenal fitrah. katanyaaa. katanya la , hahaa. 
*aku sedar aku pendek*

lepas tu cuti, aku pun balik lah rumah. tetibe, eh eh eh dia ada nombor aku ! yelah kan, aku contact dia guna FB je, mane ade bg no..pepandaii die curik no aku. tak pelah. aku famous mmg no aku merata kat fb tu. mmg la dia dapat. 
*aku yang bangang* bhahahaha-

dan begitulah seterusnya hari hari ku di rumah ayah. cuti kan. menghadap whatsapp. movie. hangout..

sampailahhhhhhh one day !

- awak, mak nak datang minang raya cina ni.
- what ?? *aku tak caya*

then mesej punye mesej, die bagi sccreenshot nih. soo, mmg serius lah kan. aku diam tak terkata. nak excited ke nak ape ni. hee. sape taknak kan ? :)



aku dengan tak buat pape preparation mulalah nak buat itu ini. hajat hati taknak hantaran bagai terkubur sebab belah dia dah buat. takkan aku taknak bg pape. dengan menggunakan wang ehsan yang ada, selamat lah melabur rm300 utk semua persiapan aku. huu.

imagine lah, 10 hari lagi ! naseblah aku ni jenis tangkap muat je. Alhamdulillah setel. 

paling best buat sirih junjung sendiri. nak tengok? taraaaa 


cantik takk. cantikk takk? hehee. ok abaikan. ni lah hasilnya. daun sirih asli aku buat tu tau. bukan nye daun plastik. on eday baru aku tau yg dia buat guna daun plastik. leh simoan lama kata dia. huwaa. kalau aku tau un aku buat cam tu. tapi belah kampung aku mmg gelak la kat kami kalau kami buat daun tipu. hahak. naseblah. asal dah lepas. 


-19 feb 2015- the day !

seawal jam 5 pagi dia gerak dari BP. awal gilos. deal lepas zohor. 
.dup dap dup dap.

so aku malas nak cerita apa dah. layan gambar je lah yep . hee


5 hantaran dari aku
- buku
- kain pelikat
- buah
-bahulu
- sirih junjung

haha. aku buat sendiri tau ni sume, kalau tgok dedepan mmg plain amat! bese lah. jimat bajet. ikut hati kami taknak pun hantaran ni. tapi demi jaga hati orang tua, kami patuh :)


moment palinggggg debar ! aku gigil tatau nak cakap lah. haha. 
smpaikan adik dia ckp
'akak, gigil gigil, comel je'

haha. naseblah weh. firstime kottt jumpe mak dia. giler tak gigil . hee


tara ! ini lah die, takleh lah tunjuk gambar dekat. ensem amat, nanti korang cuci mata. hahah. ok main jee. 
gambar ni pon sebab kena suruh dgn diorang, kalau tak, aku taknak pon snap dgn dia. wek !

hantaran dia kat aku 
- kitab sirah nabi
- coklat
- buah
- telekung
- kain pasang
- sirih junjung
- cincin




mak aku, adik dia, sedara dia, sedara dia, mak sedara dia, aku, mak dia, mak sedara dia.

ALHAMDULILLAH , selesai sudah majlis kami. koboi sangat. haha. takpe, asal jadi. 

aku kenal dia tak lama, in sha Allah, dia jodoh aku. 
in future, who knows ? Allah is the best planner ever. 

:)

p/s : pape pun kita buat, jgn belakangkan family, jgn belakangkan Allah .

Lokasi : Felda Chini 5, my mom's house.


No comments: